Boys tävlingsdag

2012-03-03 @ 21:53:42 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Boy hoppade ju som sagt två klasser idag, 85cm och 95 cm. Han var jätte loj på framhoppningen och taggade inte alls men så fort vi kom in på banan så blev han gammla vanliga Boy igen och det märks verkligen att han älskar det här med hoppning så sjukt mycket! Första klassen var han lite flack kanske men hoppade jätte fint! Kom lite nära inpå ett plank vilket jag tar på mig helt, måste se avstånden bättre så jag kan hjälpa honom med det!
Men resten av banan hoppade han kanon bra och de fyra felen tar jag på mig!

Nästa klass var jag skit taggad och Boy också. Han hoppade så sjukt fint och känslan var helt underbar! Så bra var det länge sen han hoppade och galet vad roligt det var att rida! Verkligen bästa jag gjort på sjukt länge! Han hoppade allt kanon fint och tog allt så himla enkelt. Inga tvivel någonstans och vi klippte hinder efter hinder. Tills sista i grunden, jag var i tanken redan på nästa hinder och insåg för sent att vi låg fel. Jag tyckte att vi kunde hoppa stort men det tyckte inte Boy så vi fick ett stop. Nästa gång vi red på ramade jag inte in honom helt och han såg att det var en vågig planka i som tydligen tänkte bita honom. Tredje gången red jag ordentligt och red hela vägen fram och då hoppade han fint!

Riktigt riktigt nöjd med sista rundan! Helt underbar känsla och det kommer jag leva länge på! Jag har sån tur som får rida på fina ponnysar, dom är så himla underbara♥


Nästa tävling nollar vi båda klasserna, nemas problemas :D


Kommentarer
Postat av: Natalja

sv; Tack så jättemycket! :D han kryper ju gärna bakom lod oavsett låg/högre form, men med mera styrka och bärighet kommer han att orka bära och balansera sig mer! :)



Kul att det gick så bra! Du är så duktig på att rida, och Boy är riktigt fin :D

2012-03-03 @ 22:59:31
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: Emma

Gött hanna! heja dig!

2012-03-03 @ 23:01:08
URL: http://xoffbeat.blogg.se/
Postat av: Moa Jonsson

sv; Jasså? Synd att du inte var där då! :D

2012-03-04 @ 09:18:33
URL: http://moajonsson.blogg.se/
Postat av: Natalja

sv; Ne han är 7 i år ;) han har aldrig startat, men tränades i trav från 1-5 år!(och monte 3-5)



Han är som en 4åring utbildningsmässigt, så thats why ;) blir lite "enklare" att se honom som en 4-årig ridhäst, med planering och att inte stressa fram o.sv ;) haha, svårt att förklara men så tänker jag! ;)

2012-03-04 @ 12:44:37
URL: http://ltotheove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback