Veterinären

2012-06-06 @ 11:10:18 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Min dator mår inget vidare men nu lyckades jag iallafall komma in på bloggen! Så får skriva ihop lite inlägg nu när det fungerar ifall den skulle få för sig att lägga av igen!

Vid kvart över tolv igår åkte jag från skolan till jfk och följde med mina hjärtan, Kuhs och Sune, till veterinären. Denna gången fick vi inte med någon sadel till Kuhs vilket vi borde ha haft eftersom man såg hans hälta mest när jag red. I longeringen tyckte veterinären att det såg ut precis som förra gången men mer kunde hon inte säga eftersom jag borde ha ridit. Han fick iallafall behandling och nu ska han skrittas fram till nästa återbesök om tre veckor.

De kom fram till, genom ultraljud, att Sune hade en ligamentskada i kotleden vilket är en skada som kan läka men tar lång tid. Han ska ledas som innan fram till nästa återbesök. Sune var helt klart den duktigaste när vi var där precis som förra gången. Kuhs fick vi ge lugnande och ändå levde han rövare där inne. Sune stod hur lugn och snäll som hellst trots att saker han skulle blivit totalt livrädd för hemma, kom nära. Han ville till och med lukta på ultraljudsmaskinen och var riktigt nyfiken. Duktig ponny! ♥

image description

Nästa återbesök är som sagt om tre veckor men tyvärr kan jag inte följa med då eftersom jag är på ridläger på Vedbände. Jag kommer vara grymt nervös och skulle hellst av allt följa med, men det får gå endå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback