Bonte Peter

2012-06-10 @ 12:11:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Fick lite frågor om Bull på frågestunden som jag ville ge ett lite mer utvecklat svar på, så här kommer dem!


Hur ofta rider/motionerar du Bull i veckan? Vad gör du då, är det mest på ridbanan eller i skogen? Rider du med massa krav i skogen eller bara har det härligt?

Jag försöker rida 6 dagar i veckan men sedan kan det komma saker ivägen så jag inte hinner. Men det är så upplägget är iallafall, att han ska få en vilodag i veckan. Rider dressyr ca 2/3 gånger i veckan och försöker hoppa en gång i veckan iallafall. Det är ju hoppträningar för Erica varannan vecka men den andra veckan försöker jag antingen hoppa själv eller få med mig någon som vill hoppa. Ofta blir det tyvärr så att jag inte hinner det så att det dröjer tills nästa träning ändå. Och i skogen rider jag ca 3 gånger också. Absolut inte mindre än 2 gånger eftersom jag tycker det är viktigt att hästar ska få komma ut och ha lite roligt ofta.

Det med krav i skogen tycker jag är en intressant fråga. Många passar på att lösgöra och träna skänkelvikningar i skogen vilket jag tycker är smart så att man slipper traggla i ridhuset. Dock föredrar jag oftast att bara släppa alla krav och ha roligt när jag rider ut eftersom det blir roligare för både mig och Bull. Ibland kanske man vill lösgöra honom lite och då gör jag det, men oftast har vi bara roligt utan krav! :)




Varför valde du just Bull?
Bull var den 8e hästen jag provred och jag hade verkligen testat på många olika typer av hästar. När jag satt på Bull första gången kändes det verkligen som en "Rebecka-häst" och även om han gick som en stjärnkikare och jag höll på att rida in i väggen när jag hoppade så fastnade jag för honom. Veronica följde med och provred andra gången vi var där och hennes kommentar när hon precis suttit av var "Men Rebecka, den här tar vi!". Det kändes verkligen jättebra och sedan när jag funderat lite hemma så var jag 100% säker.

Första gången jag satt på Bull!



När fick du Bull och vad är dina kort/långsiktiga mål med honom?
Han kom till oss i slutet av Januari så snart har jag haft honom i 5 månader. Gillar egentligen inte att dela med mig av mina mål men just nu är mitt kortsiktiga mål att tävla LB. Eller nej inte bara tävla LB utan få en bra runda i LB. Sedan får vi se var det leder helt enkelt. Vill självklart komma långt och tävla mycket med honom men föredrar att ta en sak i taget så får vi se hur långt vi kan ta oss! :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hejsan! varför köpte du inte Sune? Du gillar ju honom väldigt mycket :)

2012-06-10 @ 19:55:17
URL: http://se.howrse.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback