Trött och har ont

2012-06-09 @ 21:19:24 | Hanna • Vardag | © DailyHorses 2013
Japp det är ungefär så mitt liv känns just nu. Är grymt trött efter att ha jobbat i stallet en hel dag och ridit Flechen på det. Trotts det sov jag middag i 2 timmar när jag kom hem från stallet, haha.

Ryggen mår verkligen inget vidare, det var ingen bra idé att mocka en jäkla massa boxar och väga hö till massa hästar med den kan jag lova. Men men det är pengar som jag behöver så får tåla det idag. Hade ryggskyddet på hela dagen så det hjälpte ju en del iallafall. Men ska försöka tvinga nån av mina kära föräldrar att massera den lite innan jag går och lägger mig ;)

Imorgon är det tidig uppstigning som gäller för att åka på tävling i Värnamo som hästskötare, håll ummarna för att det är fint väder imorgon, det blir mycket roligare då ;)


Erica och Bornyr




Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: Det beror aldles på vad det är för häst vi har köpt :)

Tex. storhästen på 6 år vi köpte för ett tag sedan fick först ridas några dagar av en av oss vana, sedan slussas in i verksamheten, gå en lektion per dag och då ridas av samma elev några veckor i rad, så att han inte behövde byta ryttare mer än nödvändigt. På helgen vilar han varvat med att ridas av samma som red honom när han kom.



Men tex. denna C-ponnyn som är mycket mer utbildad och van, kommer att gå in mer direkt på lektionerna, kommer inte behöva lika lång inslussningsperiod :) hon rids av en van tjej sedan igår och nu i helgen då hon inte ska gå lektion. Men på måndag ska hon gå in i verksamheten.



Det brukar alltid bli de vanare som rider nya hästar i början på lektionerna. Så man ser lite hur de är och uppför sig. Även om det är en supersnäll häst man köpt så kan man inte veta vad den har för egenheter för sig :)

2012-06-09 @ 22:38:21
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: haha, tack så mycket! :D

2012-06-09 @ 22:53:07
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Stina Björklund

Cool bild ;)

2012-06-10 @ 01:04:16
URL: http://sstinabjorklund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback