Tränare

2012-06-21 @ 19:15:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Har fått lite frågor om vad jag rider för för tränare och varför jag rider för just dem. Så tänkte skriva ett litet inlägg till er om detta.

Veronica, det är henne jag har när jag tränar med ridskolehästarna i hoppspecialen. Hon är en väldigt duktig ridlärare som känner ponnysarna väl och kan på så sätt ge oss som rider för henne en hel del. Det är även hon som är med oss ute på tävlingar med ponnysarna och det fungerar super då hon är så himla lugn i alla situationer. Har ridit för henne i ungefär 3-4 år nu.

Erica, har börjat träna för henne ganska nyligen med Flechen då jag tidigare har haft praktik hos henne en dag i veckan under ett helt år. Har under den tiden tränat en del för henne på hennes egna hästar och det har gett mig enormt mycket. Så när jag väl fick plats i en grupp på hennes träningar tog jag den direkt! Hon är super att träna för och ser även hästens föutsättningar på ett sätt jag inte tycker att många andra tränare gör. Hon ger mängder med bra tips och är väldigt engagerad och bra som tränare, så henne ska jag verkligen fortsätta att hoppa för!

Har även tränat för lite andra ett tag bland annat en tjej som heter Anna som är super duktig. Flechen går verkligen kanon för henne men vi har haft lite svårt att hitta tillfällen som passar oss båda. Får se om jag kommer börja träna mer markarbete med henne efter sommaren eller om jag istället kommer börja rida lite för Angelica som också är extremt duktig. Det återstår att se!

Det var lite kort om de tränare som jag rider för just på tillfället!


Bästa Angelica och fina Richie♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback