Svar på frågestunden - del 4

2012-06-02 @ 12:25:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hur är det att hoppa stockarna, hur ser de ut osv?
Det är otroligt roligt att hoppa stockarna. Det finns en heldel stockar både på en liten "ridbana" och på små slingor. Dock har jag hoppat de flesta (utom de största) så efter ett tag tröttnar man på att det är samma. Men det är roligt att hoppa naturhinder så det är kul ändå!

Hanna och Fleche hoppar en stock på banan.

Vilken är din favorithäst?
Det tar emot att välja mellan Bull och Sune så får bli båda!

Favorit hästbutik och favorit klädaffär (vanlig)?
Har bara varit inne på Hööks och Charlies (utom på GBG Horseshow mässan) så får säga Charlies. Vanlig klädaffär är Carlings!

Har du något knep för att komma ihåg banan på hopptävlingar?
Jag går den alltid två gånger, kollar på ryttaren före mig om det finns möjlighet till. Jag har ganska lätt för att memorera banor och de sätter sig lätt i bakhuvudet.

Rider du inte Skrållan alls längre?
Nej, jag är för lång och hon är ganska gammal (20 i år om jag minns rätt). Jag ska inte behöva tynga ner på hennes rygg i onödan.

Tiden jag och Skrållan hade som roligast!

Sökte du till Ponnyakuten?
Nej.

Om du inte gjorde det, skulle du vilja göra det?
Hm... Om jag hade ett problem som jag verkligen inte kan få bukt med och som verkligen begränsar min hantering av hästen på något sätt så ja, det är ju inte fel med lite experthjälp från självaste Tobbe Larsson!

Brukar ni ha med er eran ridlärare på lokala tävlingar med ridskolehästarna?
Japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback