Sovmorgon

2012-06-10 @ 11:03:53 | Rebecka • Vardag | © DailyHorses 2013
Vaknade för någon halvtimma sedan efter en lång och behövlig sömn. Var ganska sliten när jag kom hem ifrån stallet igår och hade varit på JFK två timmar mer än planerat. Vi tog ut alla hästar och ponnyer till deras stora gräshagar för första gången, där de nu ska få stå hela helgen. Skönt för dem men jobbigt för oss då det är en bit att gå med alla hästar. På köpet är alla hästar taggade till tusen och det är inte alltid lätt att släppa in dem på ett lugnt sätt. Sedan när de galopperar iväg och gör glädjeskutt så är det ganska härligt, men sedan måste man tillbaka till stallet och hämta nästa gäng.

Efter utsläppen var det dags för Kuhs att bli skrittad och Sune att bli ledd. Stackars Sune måste gå i en liten sjukhage och det kändes sorgligt att han ska få stå i den när vi just släppt ut de andra i en stor hage. Kuhs får iallafall gå i större hage tillsammans med Miro som håller på att sättas igång.


Idag hoppas jag på att det blir en lugn dag iallafall. Har inte speciellt mycket att göra men ut till Bull ska jag ju iallafall! Hade tänkt rida ut men det står att det ska åska och regna hela dagen så vet inte hur det blir med det. Hoppas på ett uppehåll just när jag ska rida.. ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är miro skadad ?? :O

2012-06-10 @ 11:17:29
Postat av: Marina

Bloglovin byte ?

2012-06-10 @ 14:14:52
URL: http://sweetmesweet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback