Ryggont

2012-06-07 @ 15:06:14 | Hanna • Vardag | © DailyHorses 2013

Har haft ganska mycket problem med min rygg under de år jag spelade handboll men efter att jag slutade för några år sedan (vilket jag ångrar än idag att jag gjorde..) så försvann det nästan helt och jag har inte haft problem med den på ganska länge nu faktiskt. Men nu när jag börjar komma igång med träningen igen, i form av jogging i terrängen, så har det börjat komma tillbaka. Kände det första gången för någon vecka sedan och när jag kom hem i gårkväll hade jag skit ont i ryggslutet. Även idag är den stel och gör ont när jag gör för hastiga rörelser. Får verkligen hoppas att det inte är det gamla som kommer tillbaka nu när jag äntligen börjar komma igång med träningen igen. Framförallt inte nu då jag tycker det är så himla kul att vara igång igen, nu är det bara handbollen som saknas, men den kommer jag alltid att sakna!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vet hur det känns, jag har spelat innebandy i hela mitt liv men slutade för ungefär tre år sedan. Jag kommer aldrig mer kunna spela innebandy pga en skada i min fot och min rygg, som jag såklart fått genom ridningen ^^, men jag kommer alltid sakna innebandyn, det är den mest underbara sport jag själv känner till. Det du kan göra med ryggen är att försöka träna upp musklerna runt det området du har ont i, besöka en sjukgymnast som kan klämma och känna på dig och se vad som kanske är felet. Kan även rekommendera min fysioterapeut som behandlar min fot med LED-ljus och det har verkligen hjälpt! Vart i Sverige bor du ?

2012-06-07 @ 15:53:15
URL: http://ovidesmilton.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Okej, om du någon gång har vägarna förbi Alingsås/Vårgårda. Hojta till så fixar jag så min fysioterapeut behandlar dig också, konstigt nog så hjälper det mot det mesta. Det kan vara en inflammation du har i ländryggen eller något liknande, det var en av grejerna han hittade i min fot och det har hjälpt. Testa även att rida i sportbh istället för vanlig bh om du inte redan gör det, det hjälper lite mot min ryggvärk, också ett tips han gav mig xP

2012-06-07 @ 16:46:53
URL: http://ovidesmilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback