Markarbete på Boy

2012-06-01 @ 22:15:34 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Träningen idag började inte jättebra. Boy knäckte av och ville inte ställa till höger. Dessutom hängde han på vänsterskänkeln och jag fick inte fram honom till bettet. Sedan tog jag ett spö och kunde peta lite på honom så han verkligen tog min skänkel och sedan lyssnade han bra resten av passet. Vi började galoppen med att öva på att hästen verkligen skulle lyssna på galoppfattningen och fatta den galopp du ville. Det gjorde vi genom att rida rätt upp, fatta galopp vid x och sedan galoppera rakt fram och ut på spåret. Boy ville inte riktigt ta galoppfattningarna utan han var lite seg. Fick någon bra galoppfattning och han höll formen bra.

Sedan jobbade vi med förvänd galopp vilket gick sådär i högervarvet. Det var svårt att ställa till höger och därmed svårt att få in den bogen och få honom att ta den galoppen jag ville. Gick in på en liten båge för att göra det lättare och då gick det bättre. I vänstervarvet gick det jättebra och fattade fint när jag gjorde rätt. Försökte istället slipa på detaljerna och att han verkligen skulle hålla uppe sig och inte flyta ut med bogen. Är helt okej nöjd med ridpasset och det var roligt och lärorikt. Boy är en superduktig läromästare som gör rätt om man själv gör rätt!

Hanna & Boy! :)

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Sv: ja så länge som han är såhär glad kommer det gå som tåget ^^

2012-06-02 @ 01:46:57
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Anonym

Sv: visst är det snyggt :D dock är det inte mitt utan en väns, hon köpte det på gbghs

2012-06-02 @ 01:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback