Inspiration

2012-06-19 @ 18:01:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Många undrar ofta vad just jag får min inspiration ifrån till att fortsätta att kämpa inom hästvärlden trotts att det är jobbigt och man har många motgångar. Men den störta inspirationen jag har till ridsporten är faktiskt min kärlek till hästarna. De är mina vänner på ett helt fantastiskt sätt och jag älskar dem så sjukt mycket. Hade det inte varit för de fina band jag har tillsammans med vissa hästar hade jag nog aldrig fortsatt med hästarna i dagsläget.
Men tack vare dem kan jag ta alla bakslag och gå vidare, blicka framåt, då jag vet att jag alltid har dem vid min sida.

En annan väldigt stor inspirations källa för mig är mina förebilder som jag ser upp till inom hästvärlden. Att följa dessa ryttare i deras vardag och ta del av det är en fantastisk inspirationskälla för mig. När jag är med förebilder till mig blir jag alltid extremt inspirerad och vill bara lära mig mer och komma längre i min utbildning. Hur jobbigt det än kan vara ibland så vet jag att det alltid är värt det. Dessa ryttare är inga EM medaljörer utan folk i min vardag som jag ser upp till, det är bland annat Angelica, en fantastiskt duktig ryttare med enorm känsla för hästar, och min hopptränare Erica som även hon är riktigt bra med hästar. Dessa människor inspirerar mig så otroligt mycket att fortsätta med det jag håller på med och aldrig ge upp!

Det tror jag är väldigt viktigt inom hästvärlden, att verklgien ha en förebild att se upp till och som inspirerar dig till att lära dig ännu mer, bli ännu duktigare och verkligen utvecklas. Jag vet att det är väldigt viktigt för mig iallafall!
Men mest av allt, tilliten mellan häst och ryttare. Det band som byggs upp mellan dem är det absolut viktigaste för mig. Resultatet på tävlingsbanorna kommer efterhand, men har man bandet mellan sig och hästen tror jag man kan komma mycket längre♥


Min tränare Erica, grymt duktig, att vara på tävling med henne är verkligen en inspirationskälla för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback