Insekterna börjar komma

2012-06-29 @ 12:43:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår var det äntligen lite sol som bröt igenom det tråkiga vädret som har varit det sista. Så vi passade på att rida ut två ordentliga rundor med ridlägerbarnen. Första rundan red vi lite innan nio men ändå var det sjukt mycket insekter vakna som irriterade hästarna nått sjukt. Jag red Eliza första rundan och hon blev verkligen jätte irriterad på intekterna, hoppade och slängde sig och studsade och höll på.. Usch, det är verkligen ett stort minus med den annars så fina sommaren! Vi har mängder med bonsar och blinningar på våra ridstigar så det gör ju rätt ont när de biter..
 
Har ni också problem med insekter såhär års?
 
Andra rundan hade jag Sanni som inte kändes helt fräsch tyvärr, hon var varm i benen när de kom in från hagen på morgonen och sedan var hon inte som vanligt att rida, hade ett lite kortade steg med frambenen än vanligt och ja va inte som hon brukar helt enkelt. Men det är förhoppningsvis ingen fara, det ska nog gå ändå, det är ju betessläpp idag! (om hon får hänga med hon är redan över fet..)
 
Jag älskar dig så att det gör ont, du är verklgien hela min värld♥♥
 

Kommentarer
Postat av: Irene

Jag köpte ett ridflug täcke till min.
Kanon bra + ett insektsspray Effol som är göör bra =)
Min Pine kan bli som tokig nu när bromsen kommer.

2012-06-29 @ 17:03:38
Postat av: Irene

Köpte ett ridflugtäcke till min,kanonbra.
Och Effol Insektsspray som funkar mycke bra

2012-06-29 @ 17:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback