Hoppning på stockarna!

2012-06-16 @ 12:02:00 | Hanna • Träning | © DailyHorses 2013
På gårdagens hopplektion var det naturhinder på schemat! Det är verkligen årets höjdpunkt då hästarna älskar det lika mycket som vi ryttare ♥ Ridpasset började på Boy och slutade på Sanni, båda skötte sig mycket bra!

Boy var riktigt pigg och allert på stockarna och sög tag i dem som aldrig förr. Jag kunde lätt bara sitta med fram till hindren, se avstånden perfekt och lägga honom rätt. Han hoppade super fint genom ryggen och jag kände åter igen hur vi utvecklats tillsammans och hur han nu litar på mig. Hoppade lite olika stockar både på banan, på en slinga i skogen och lite högre stockar. Inga problem alls sa Boy och hoppade kanon. Men finns det någonting bättre i hela världen än att flyga över en lite högre stock på världens finaste ponny i solen? Tror verkligen inte det!

Efter vi hade hoppat klart bytte jag och min ridlärare häst, (hon hade Sanni) så hoppade jag några stockar med henne också. Hon får aldrig vara med och hoppa stockarna längre sen hon bockade av mig så in i, ingen sitter kvar i de bocksprången ;) Så jag tyckte att det var dags för henne att få komma med lite, vi ska även börja hoppa stockarna efter sommaren hon och jag för att det ska bli vardag för henne.
Hon skötte sig iallafall galant idag och busade ingenting alls, dock hoppade vi bara den lägsta stocken några gånger för att mjukstarta lite för henne. :)

Mycket fina och underbara ponnysar jag har att rida på, finns inga bättre än dem ♥♥




Kommentarer
Postat av: Elin

Älskar er design!:D

2012-06-16 @ 18:27:21
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback