Dagens tävling

2012-06-15 @ 22:34:03 | Hanna • Tävling | © DailyHorses 2013
Det känns verkligen som om det var igår jag var och tävlade då det hänt så himla mycket sedan dess, får ständigt påminna mig själv om att det faktiskt var i förmiddags :P

90cm clearround
Flechen var så sjukt fin! Jag är fortfarande i exstas över hur lugn och fin han var, jag satt och log hela rundan då han verkligen lyssnade till 100% hela tiden och var så fin! Det fanns inga som helst svårigheter för honom i denna klassen. Han kom helt rätt till alla hinder, galopperade hela vägen intill utan att lägga in små travsteg som han gör ibland. Galoppen var rund och fin och vi hade ett riktigt fint flyt hela banan igenom. Allting stämde helt enkelt, riktigt skönt. Jag hade en lugn och fin galopp som jag kunde hålla hela banan igenom utan några som helst problem. Nästan så det gick lite långsamt men ändå inte då han itne behöver ha mer fart för en 90cm bana.
Helt enkelt grymt nöjd med denna klassen!

1m A:0/A:0
Riktigt fin i grunden. Hade en lite bättre galopp denna klassen och han hoppade riktigt fint hela grunden. Mjukt och fint och hade ett kanon flyt. I omhoppningen gasade jag på honom lite väl bra så han blev lite lång och flack, helt mitt fel som inte satte honom ordentligt på baken innan hinden. Han petade två hinder, det ena tar jag på mig helt medans han faktiskt kunde lyft på benen på det andra, det får han ta på sig. Överlag jätte nöjd med denna rundan också, han hoppade super fint och lyssnade kanon. Mycket duktig häst jag har måste jag säga!

Tyvärr filmades inga av rundorna då jag inte hade med mig någon som kunde göra detta. Sanna tog dock ett par bilder som ni får se under morgondagen! Det är alltid så, när man rider de bästa rundorna är det ingen som filmar..
Men men sånt är livet, vi ska rida fler såndanahär rundor jag och Flechen ;)



Kommentarer
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Är det en riders company väst som du har? :)

2012-06-16 @ 10:13:02
URL: http://allroundhasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback