Buffalo

2012-06-26 @ 12:53:00 | Hanna • Vardag | © DailyHorses 2013
Som jag skrev innan så red jag en ponny igår, han heter Buffalo och är en Dponny. Han ägs av en tjej som köpte honom för tre veckor sedan ungefär tror jag, han är bara sex år och har varit lite svår och stark med henne. Så hon bad om min hjälp så idag red jag honom en sväng för att hjälpa dem att komma överens.
 
Började bara att lugnt känna lite på honom och få honom uppmärksam för hjälperna och att ta stödet på yttertygel, han ville gärna ta stöd på inner tygel och hängde lite på inner skänkel men när han väl förstått vad jag menade att han skulle göra så mjuknade han och sökte sig fint upp på ytter tygeln. Jobbade väldigt lätt i alla gångarter och fick honom bara att ta stöd på yttertygel och själv bära upp och balansera upp sig. Han var riktigt trevlig att rida och jag tror att det kommer att bli en riktigt fin ponny om några år om han får rätt utbildning! :)
 
Efter jag hade ridit så hoppade Cajsa som äger ponnyn upp och jag hjälpte henne lite när hon red honom en kortsväng efter mig. När hon red ordentligt och gjorde rätt gjorde även ponnyn rätt och skötte sig super. Dom passar fint ihop och de problem som Cajsa beskrivit för mig löste vi väldigt snabbt ihop.
 
Senare i veckan har vi plannerat att jag ska hoppa honom lite samt hjälpa Cajsa när hon hoppar för att se hur han uppför sig i de lägena. Det ska bli kul och update om det kommer :)
 
 
Cajsa och  Buffalo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback