Trimm på Sanni

2012-01-16 @ 20:02:11 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom Sanni var väldigt konstig och stirrig igår och slog väldigt mot handen passade det väldigt bra att det var teori på ridskolan idag så att jag kunde trimma lite på henne! Red även för en grupp elever samtidigt och visare lite basic grejer som förhållningar och lite vägar och så.

Till en början var hon väldigt spänd och höll emot jätte mycket. Hon var stum och hård i munnen och jag fick inte riktigt kontakt med henne. Men skrittade på storamittvolten och gjorde massa halter och någonstans där förstod hon att jag inte skulle ta henne i munnen, inte hålla emot och inte dra. Då slappnade hon av och blev sitt vanliga jag!

Jobbade med lite övergångar och ställning och böjning. Visade eleverna hur man skulle rida på stora åttvolten vilken passade kanon då hon hela tiden fick ställa om sig och mjukna i sidorna. Gjorde lite skänkelvikningar efteråt och dem gjorde hon jätte fint efter lite övertalning!

Fina Sanni, känns så skönt att hon bara var arg och att det inte var något fel. Om folk bara kunde vara mjuka och fina i händerna så hon slapp bli så arg jämt...


Älskade häst, du är så himla fin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback