Heldag i stallet!

2012-01-10 @ 18:47:12 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Kom precis hem från stallet där jag har varit sedan halv nio i morse då jag spenderade även denna skoldag i stallet. Har inte gjort så jätte mycket faktiskt vilket var skönt och få komma igång lite lugnt.

Fick testa på att dra av skor på hästar som sedan skulle skos när hovslagaren ändå var i stallet. Förstår först nu vilket sjukt jobbigt arbete de har! Jag drog av en baksko och knölade med det ganska länge måste jag säga då jag aldrig gjort det förr. Det var tungt och jobbigt och man behöver ha en grym teknik för att kunna bända av skon på ett så lätt sätt som möjligt. Verkligen duktiga hovslagare vi har som lärde oss precis hur det skulle göras iallafall!

Lite ridning var det idag också och det gick väl sådär, red på en storhäst som heter Sisko och är väldigt trevlig. Jobbade med lite framdelsvändningar och tempo växlingar och han var fin till en början innan min klasskompis här började bocka och bralla för då fick lilla (stora) Sisko myror i brallan och kunde inte slappna av förens vi travade av :P Hihi han är så himla söt!

Det var min skoldag det, har ni haft det lika lugnt och skönt som jag? :)


Söta sisko


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Allt bra? :)

2012-01-10 @ 21:06:31
URL: http://emeliesdaily.blogg.se/
Postat av: Jenny

söt blogg du har! :D Jag gillar också hästar.

2012-01-11 @ 16:46:46
URL: http://barajk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback