Hannas This or That svar

2012-01-11 @ 09:37:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Helskodda/Oskodda ridbyxor
Jag använder både och och tycker om båda delarna, beror lite på vad jag rider för häst och vad jag gör för arbete vilket som är bekvämast. Vid vardagsridning har jag oftast oskodda men jag tävlar alltid med helskodda!

Hoppning/Dressyr
Hoppning är helt klart den gren jag tycker bäst om även om dressyr kan vara lite trevligt som omväxling då och då.



Charles owen/Jacson wen
Antar att du menar hjälmar? Såfall charles owen då den är grymt bekväm!

Tretorn advance/Tretorn falsterbo
Gillar inte några av dem faktiskt men hellre Falsterbo då de är mer diskreta.

Globen/Gbg horse show
Har varit på båda ställerna men fått härliga känsla i götegorg!

Gymkhana/Islandridning
Helt klart det är ju hur kul som helst!

Utomlands/Hemma
Borta bra men hemma bäst!

Fest/Stallet
Finns inget som väger upp mot hästarna och stallet ;)

Ridhus/Ridbana
Att rida på bana käns bättre då man ändå är utomhus, om inte annat för hästen skull att slippa gå inomhus hela tiden!



Tävling/Träning
Tävlingarna är ju defenitivt höjdpunkten då det är där man får reda på om träningen gett resultat!

Läsa bloggar/Driva blogg
Mycket bättre att blogga själv, framförallt när man får sådan underbar respons från er läsare som vi får!♥

Hästblogg/Annan (läsa alltså:P)
Hästbloggar brukar vara intressantare och mer varierade, läser dock vanliga bloggar också.

Rida utan sadel/Rida utan träns
Jag gillar att ta risker men att rida utan träns har aldrig känts som ett bra alternativ :P

Western/Trav

Aldrig testat på något av dem på riktigt så kan ej svara tyvärr

Uteritt/Ridhus
Finns inget bättre än att rida ut i skogen, och man kan ju faktiskt jobba hästarna även om jag rider ut ;)

Schabrak / Vojlock
Schabrak självklart då det är mycket snyggare!

KL/JW
Gillar båda men Kingsland har oftast de snyggaste produkterna och större sortiment :)

Uteritt/Hårt ridpass
Beror på dag och vad jag och hästen gjort de senaste dagarna och vad som komma skall.

Väst/Utan
Bekvämare att rida utan, men vid hoppning är den alltid på!

Storhäst/Ponny
Helt klart ponny!



Privathäst/Ridskolehäst
Beror helt på vad det är för häst, vi har en hel del ridskolehästar som jag mycket hellre rider än vissa privathästar..

Egen häst/Medryttare
Är medryttare på Flechen men har honom som min egen så det är lite same shit för mig ;)

Dot Com/ Lilleman
Utav dessa två ridskoleponnysar måstejag säga Lilleman som är mycket sötare och trevligare att ha och göra med!

Stockholm/Göteborg
Göteborg är med min stad :P

Lolli/Teddy

Gymkana/Voltige
Kan verkligen inte välja en då jag tycker båda är riktigt roliga att hålla på med då och då, det får dock inte bli för ofta ;)

Facebook/Bloggar
Hehe lite facebook beroende så måste nog säga det faktiskt :P

Barbacka/Sadel
Tycker det är otroligt mysigt och härligt att rida barbacka och ofta kommer jag åt hästarna lite bättre då medans i andra lägen är sadel ett bättre alternativ för att kunna jobba igenom hästen då jag får nog ta och säga båda två igen ;)


Detta var mina svar hoppas ni fått veta allt ni vill nu :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Allt bra? =)

2012-01-11 @ 20:22:24
Postat av: Emma

Kanske stjäler denna till senare ikv ;)

2012-01-12 @ 13:02:48
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback