En hållbar häst

2012-01-31 @ 09:06:10 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Sitter just nu i skolstallet och skriver om hur man ska göra för att på bästa möjliga sätt få en så hållbar häst som möjligt från föl till unghäst till "vuxen"häst. Det kommer bli en hel massa att skriva har jag nu kommit fram till så det är väl bäst att jag sätter igång med det!

Vad tycker ni är viktigt för att få en så frisk och hållbar häst som möjligt? :)


Flechen har aldrig varit skadad sedan han kom till oss, dock hade han varit skadad innan dess men aldrig sedan vi fick honom. Vad tror ni det kan bero på?


Kommentarer
Postat av: Elsa

Hahaaha, gissa vem Veronica har fått den uppgiften ifrån?!?!? :)

2012-01-31 @ 09:25:41
Postat av: Emma

Variaton och åter variation, underlag, arbete allt som man kan variera för att få olika muskler att användas. Hagmark kan ju också vara något man kan variera.

Sen att vänja hästen vid arbete tidigt i lagom mängd, det är ju allmänt känt att en häst du sbörjar sitta på vid 10 års ålder håller sämre än en du sitter in vid 2 års ålder. Skelettet på en tvååring utvecklas ju fortfarande och får det belastning tidigt kommer det bli starkare.

SÅ tror jag :)

2012-01-31 @ 10:45:15
URL: http://xoffbeat.blogg.se/
Postat av: Hanna

variation säger jag med, i allt från underlag till träningsupplägg och en bra foderstat osv :)

2012-01-31 @ 12:18:09
Postat av: Johanna

Säger som de andra, variation :D

2012-01-31 @ 19:39:50
URL: http://jonnnissalmqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback