Dagens pass

2012-01-20 @ 20:29:33 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Dagens hopppass på Sanni gick faktiskt riktigt bra. På framridningen var hon lite jobbig och ville inte riktigt ta stöd smtidigt som hon skulle ställa och böja sig eller flytta sig för skänkeln. Det blev bättre efter ett tag och en förvändskänkelvikning gjorde hon riktigt fint! Fick en sådan himla härlig känsla där det verkligen kändes rätt!

Hoppade inte så mycket idag, två hinder på ena långsidan bara. Hindren hölls låga hela passet och låg på ca 50 cm. Skulle hoppa det ena och sedan lägga en 15 metersvolt i galopp innan vi skulle hoppa nästa hinder. Sanni tyckte det var lite jobbigt först men sista gången tog hon det så himla fint! Blir så stolt över henne!

Hon brukar alltid ta i som om det är mycket högre än vad det egentligen är men idag fick jag henne verkligen att bara mjukt "plutta" över utan att sticka efter och landade fint, vantade på mig och fortsatte lignt och sansat. Sån himla förändring det har blivit på henne! Hade jag gjort en sådan här övning för bara ett halvår sedan hade hon bara tagit bettet och galopperat på utan att vänta på min signaler. Så då kanske ni förstår hur glad jag blev när jag äntligen fick denna känslan att hon verkligen väntade på mig och lyssnade till 100%. Fina underbara ponnyn♥


Gumman du betyder så sjukt mycket för mig!♥


Kommentarer
Postat av: Elsa

HAHAHA, när du sa till sanni att hon skulle plutta, trodde du vi menade bajsa! HAHAHAHAH :D

2012-01-20 @ 22:32:10
URL: http://ohjja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback