Dagens klubbis

2012-01-22 @ 18:00:28 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Valde att byta klasser på Sanni idag då hon ine riktigt vart sig själv och inte orkar över 90 efter hon redan hoppat en klass. Så för att vara lite shysst mot henne och låta henne få två bra rundor så fick hon hoppa 70cm som förklass och sedan 80cm. Kände på en gång att det skulle bli bättre för henne och det blev det verkligen!

Första klassen var hon något loj och lat, inte alls likt henne. Fick driva henne runt hela banan men hon skötte sig jätte bra. Hade vi haft lite bättre galopp runt banan bara så hade det varit en kanon runda.
Innan 80cm klassen så valde jag att ta på mig ett par sporrar för att få lite med effekt när jag la på skänkel. Det blev en jätte skillnad och helt plötsligt gick hon för egen motor och tyckte livet var underbart!
Hon hoppade banan så himla fint och låg rätt på nästan varje hinder och hoppade super fint. Så himla härlig känsla hade jag och hon var så himla duktig! Lyssnade verklgien på mig och tog minsta lilla signal. I omhoppingen blev det dock lite fel då jag började slarva i en sväng och hon landade i felgalopp och vi rättade inte den direkt så vi tappade ytterbogen väldigt och hon rev, men det var helt mitt fel då jag slarvade. Sista hindret tog hon snällt också även om det inte var ett kanon språng.

Så himla stolt över henne idag då hon verkligen skötte sig super! Duktiga duktiga ponny! Nu taggar jag tävlingssesongen så sjukt mycket! :D


Sannis första klubbhoppning någonsin, shit vad hon har utvecklats sedan dess!

Kommentarer
Postat av: e

shit vilken fin häst!

2012-01-22 @ 18:09:38
URL: http://emeliesdaily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback