Nytt försök

2012-02-08 @ 08:37:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Då inga av mina tidigare försök till att få vattnet att inte frysa i hagen fungerat så gick jag till pappa och klagade lite. Han tröttnade ganska fort på mitt klagande och kom på idén med att göra en låda av frigolit att ställa vatten hinken i för att den inte ska frysa från sidorna eller underifrån.

Görhoppningsvis hinner det bara frysa såpass mycket att flechen själv kan krossa isen med mulen, om han nu vågar gå i närheten av den vill säga.. Han var lite skeptisk när jag visade honom den men sedan fick han käka lite hö ur den och då var det ganska okej iallafall. Så nu får vi hoppas att han vänjer sig och slutar vara så fjantig ;)





Tennisbollen får dock ligga kvar ett tag till, den kanske kan göra lite nytta ändå! Och höet är bara för att Flechen ska våga gå fram till den och inse att det finna vatten där ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

om det inte skulle funka ramlade jag över ett tips som sägs fungera väldigt bra! :) http://speakinghorse.wordpress.com/2012/02/08/mikaela-tipsar-isfritt-vatten/#respond

2012-02-08 @ 11:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback