Misslyckat

2012-02-03 @ 09:17:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idén om att lägga i en tennis boll i vatten hinken ute i hagen fungerade sådär, när jag kom igår eftermiddags hittade jag vatten hinken såhär:

Väldigt infrusen i isen.. Så just denna idén funkade inget vidare nu när det är så här kallt! Kanske skulle fyllt vatten ända upp så att blåsten hade större chans att få bollen att röra sig? Inte vet jag men det fungerade inte iallafall.

Så nu går jag vidare på nästa tips från er läsare för att försöka lösa detta jobbiga dilemma med fruset vatten!
Jag ska senare idag åka och köpa lite vanlig matolja som jag sedan ska blanda i lite gran i vattnet. Eftersom olja inte kan frysa så kanske det kan hindra vattnet från att frysa då det lägger sig överst? Och lite olja är ju ingenting som är skadligt för hästen!

Utvärdering om detta kommer så fort jag har resultatet alltså typ på lördag ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

jag tror att det skulle kunna funka, dock blandar sig väl inte vatten och olja så det skulle inte förvåna mig om vattnet i botten fryser och oljan ligger ovanpå? spännande att se :)

2012-02-03 @ 12:11:46
Postat av: Paulina - hon med skäcken

oj, det måste vara kallt hos er?

2012-02-04 @ 08:44:05
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback