Krubb-bitare

2012-02-17 @ 10:29:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Något jag inte har berättat för er är att Bull är krubb-bitare. Han har alltså krubb-bitarrem i både boxen och hagen, för att han inte ska bita tag i något och svälja luft. Det har varit lite jobbigt nu i början då man inte vet hur hårt man ska spänna remmen och varit orolig för att man spänt för löst. Det känns verkligen inte snällt att spänna remmen så hårt, men man måste tänka från andra hållet. Vad hade hänt om jag INTE spände remmen..

Jag har ludd runt hela krubb-bitarremmen och det har förra ägaren också haft. Ändå har han endel skav och och sårskorpor i nacken, vilket ser hemskt ut. Men just nu vet jag inget annat sätt att lösa krubb-bitningen på och det går ju inte precis att vänja av.

Såhär ser det alltså ut!


Och med tjockisluddet och krubb-bitarremmen!

Har någon av er en häst som är krubb-bitare?
Eller känner någon som är?
Har ni några tips och råd, eller är det bäst med att köra på vanlig krubb-bitarrem?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Anmäl dej gärna till Dagens blogg - http://emeliesdaily.blogg.se/2012/february/ny-omgang-av-dagens-blogg.html#comment

2012-02-17 @ 15:05:12
Postat av: Noomie

Det finns ju olika sorters krubbitarremmar med, liksom att det finns olika grimmor. De ser lite olika ut men har samma effekt. Testa med någon annan och kolla om skaven går bort?(: Jag kände en ponny som var krubbitare. Men det var ju bara att sätta på krubbitarremmen. Det ser nog värre ut än vad det är och jag tror nästan att det är det enda man kan göra!(: Han är söt i vilket fall :*

2012-02-17 @ 16:06:23
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Fanny A

Testa att lägga in tex. Grenar i boxen så att hästen har något att göra. Många gånger krubbiter de ju för att de är uttråkade!

2012-02-18 @ 12:32:59
Postat av: Johanna

Testa att ha hö i hönät i boxen så han får någonting att göra. Som Fanny skrev ovan så krubbiter de oftast för att de är uttråkade. Hoppas det blir bättre!

2012-02-21 @ 14:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback