Gästbloggning Elsa - Presentation

2012-02-15 @ 10:56:00 | Gemensamt • Allmänt | © DailyHorses 2013

Hej alla bloggläsare! Hanna har tidigare nämnt att det skulle ske lite gästbloggning och nu är det äntligen dags! Förmodligen har ni inte hört så mycket av vem jag är så jag tänkte börja med en presentation:

Elsa Bertills heter jag och är 18 år, uppvuxen på en gård utanför Habo, i trakterna runt Jönköping. Som 16-åring valde jag att flytta söderut för att ta ett steg närmare drömmen, jag flyttade till Flyinge för att gå på hippologigymnasiet på en av Sveriges riksanläggningar men även påbörja mina gymnasiestudier i Lund. Hästintresset startade för mig i ganska tidig ålder men på grund av mina föräldrars ointresse, och förmodligen rädsla, för hästar så fick det vänta tills jag fyllde 8 år, då fick jag börja på ridskola. Red ett tag på en liten mindre ridskola i trakten men ganska snart beslutade min mamma att jag skulle byta till Jönköpings Fältrittklubb. Fick även ganska tidigt en egen shetlandsponny som jag hade samtidigt som jag red kvar på ridskolan. Det lilla busfröet hette Annelunds Askunge, en envis krabat som än idag ligger mig nära hjärtat trots alla sina hyss, och som var kvar i familjens ägo fram tills våren 2010.

 


Sen har karriären fortsatt, den mesta tiden har spenderats på ridskolan tillsammans med Sanna som var min stora förebild i stallet, men även de två som ligger till grund för allt jag kan idag, Veronica och Angelica som jobbar på ridskolan. Jag red både ponny och stor häst på ridskolan i både vanlig grupp och hoppspecial, jobbade som stallvärdinna, satt med i Ungdomssektionen och blev också utbildad ungdomsledare. Men 2009 var året då jag var tvungen att fatta ett tufft beslut vilket resulterade i att jag idag är bosatt på elevhemmet i Flyinge, knappa 100 m från ett av världens äldsta stuterier, Flyinge Kungsgård.

 


Bild på klocktornet på Flyinge!

 

Idag har jag cirka 4 månader kvar av mina tre år på Flyinge, jag lever tillsammans med 20 stycken underbara tjejer från hela Sverige och jag lever i en liten del av min dröm. Med mig har jag också en foderhäst som heter JPS Challenger f. -04 e. Cardento-Everest, ägare/uppfödare är Peter Sundling. Challe har jag haft sedan slutet av hösten 2011 och idag tränar vi för att ta oss ut på tävlingsbanorna. (Challe har ni också hört talas om innan, han råkade sparka Hanna under jullovet när hon skulle ta in honom från hagen;) Men jag varnade henne faktiskt…)

 


En bild på Challe från Julafton då vi har hemma i Jönköping!

Det här var en liten presentation av mig och mitt liv, nästa gång tänkte jag prata lite mer om hur det är att gå på gymnasiet i Flyinge. Ni kanske också undrar hur jag känner Hanna & Rebecka? Genom ridskolan såklart! Rebecka har jag träffat lite till och från under alla år men Hanna umgås jag med även utanför stallet.

Så länge, sköt om er tills vi hörs nästa gång!

/Elsa


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag började också på ridskola när jag var åtta :)

2012-02-15 @ 11:08:55
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Anna ;D

Kul att du kunde skriva lite Elsa :D

2012-02-15 @ 15:11:45
URL: http://aphotodream.blogg.se/
Postat av: emma

elsa vart ligger erat stall?

2012-02-15 @ 19:32:11
Postat av: Elsa

Hej Emma! Vilket stall menar du det hemma, jönköping eller Flyinge?

2012-02-15 @ 22:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback