Bevis på dåligt självförtroende

2012-02-17 @ 13:57:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi går rakt på sak!
Något jag kan irritera mig på är när bloggare visar filmer eller bilder på sig och sin häst under ett ridpass, och sedan alltid skriva under något i stil med "det var i början av passet så h*n var mycket finare sen" eller "fick ingen bild på när h*n gick finast" osv. Ni förstår poängen.

Detta är som att skylla ifrån sig. Försöka halvhjärtat att verka duktigare eller bättre men det får motsatt effekt. Om du lägger till den där onödiga kommentaren under filmen så förväntar sig läsaren att det ska se dåligt ut, och får också uppfattningen om att det är så när de ser filmen eller bilden. Det hjälper inte att du försöker skylla ifrån dig att det ser ut som det gör, var istället stolt över det. Var stolt över den nivån du ligger på och över det du kan, och visa upp att du är självsäker och stark. Även om du kanske inte har det bästa självförtroendet så försök visa att du har det, och låt andra tro det.

Om man ljuger allt för många gånger så kan man börja tro på lögnen själv. Utnyttja det och visa upp den självsäkra du. Då folk kommer istället se upp till dig och när du själv börjar tro att du har bra självförtroende, då får du det. Var säker och låt folk få veta att du är det!


Och snälla, sluta skylla ifrån er. Tycker du att du rider dåligt på en film, så visa då inte upp den. Visa det du kan vara stolt över, och bry dig inte om vad andra kan tycka om det. Tycker du att det ser bra ut så är det bra. Acceptera det!

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med, bra skrivet :)

2012-02-17 @ 16:27:33
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Jag brukar oftast skriva tex om jg lagt ut en film att det ser förjävligt ut, om jag nu tycker det! Tycker jag det gick bra så skriver jag det är är nöjd och stolt över mig själv :D hah

2012-02-17 @ 20:23:05
URL: http://allroundhasten.blogg.se/
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Med andra ord så håller jag md :P

2012-02-17 @ 20:23:37
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback