Stockarna

2012-08-25 @ 10:42:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hoppade stockarna i hoppsepcialen igår igen. Riktigt kul att koma ut och hoppa lite terränghinder som lite omväxling nu när det ändå är såpass bra underlag ute att det faktiskt går att göra det.
 
Jag hade Sanni, nu när hon var så himla snäll sist och tyckte det var så himla roligt så var det nog bra för henne att få komma ut igen utan så stort mellanrum mellan gångerna. Hon skötte sig jättebra hela vägen dit och var även förvånandsvärt lugn även när vi hoppade stockarna. Tror hon var lite trött för hon var inte alls lika laddad som hon var sist men hon tyckte ändå att det var väldigt roligt!
 
Hoppade alla stockar utan att tveka det allra minst och lyssnade jätte fint på¨mina hjälper och var allmänt jätte duktig! Hoppade även ett lite mer terräng aktigt hinder. Det var en liten uppförsbacke och såfort marken plande ut låg det en stok där. Sanni typ travadeöver utan att lägga någon energi i onödan, sedan hoppade hon den jätte fint!
 
Hoppade även en liten slinga, hon tyckte det var lite jobbigt att vara ifrån hälften av de andra hästarna och blev rätt stressad av det. Så då fick hon lite fart i baken och försökte att bocka med mig men jag känner henne så väl vid det här laget att jag känner på henne långt innan hon tänker busa till det så jag hinner vara beredd när det väl kommer.
 
Kort sammanfattning, det var riktigt roligt för både mig och Sanni. Hon skötte sig riktigt bra och mognar mer och mer, kul att se att hon utvecklas än så länge iallafall :)
 
Fina älskade pluttponnyn♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback