Pay and jump

2012-08-19 @ 15:45:45 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
90 cm:
Framridningen gick superbra och han lyssnade både framåt och bakåt i alla gångarter. Framhoppningen gick helt okej, lyssnade bra där med efter en stund och hoppade bra. Hade en bra känsla och var taggad att gå in på banan. Satte ett ganska lugn tempo från början eftersom det ändå bara var 90 och det är bättre att han stannar kvar och är lugn. Vi kom över ettan utan problem, men sedan stopp på tvåan. Kom över tvåan men stopp på trean. Kom över trean sedan stopp på fyran. Och så fortsatte det. Stannade inte riktigt på alla hinder men det var inte långt ifrån. Jag la honom rätt mot hindren och han kunde lätt hoppat över men nix, hindren var för läskiga tyckte han. Inte riktigt likt hans beteénde.
 
1 meter:
Var väl inte jättetaggad inför denna klassen eftersom det gick så dåligt i 90, men lyssnade på vad Frida coachade. Bättre tempo och ha honom framför mig. Höjden kändes inte som något problem, hur lätt som helst men hindren var nästan lika läskiga denna gången. Han blev framtung och jag fick inte riktigt upp honom på bakbenen och vi fick några stopp i denna klassen också. Är ändå nöjd eftersom han hoppade fint och det var vår första LB. Nu vet jag iallafall att höjden inte är något problem!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback