Olika ridning

2012-08-05 @ 13:27:52 | Rebecka • Åsikter | © DailyHorses 2013
Sitter självklart också klistrad framför tv:n för att kolla på OS-hoppningen och jag tänkte på det redan igår att ryttarna rider otroligt olika. Självklart måste varje häst ridas olika och alla ryttare känner just sin häst och den ridning som krävs för just den individen. Men ibland förundras jag över hur flängigt vissa ryttare rider. De rider inte dåligt (då hade de faktiskt inte varit på denna nivån) men lite flängigt i jämförelse med andra. Armbågar sticker ut hit och dit och skänklarna flyger åt alla möjliga håll över hindret och i landningen.
 
En jag tycker rider helt otroligt bra, mjukt och fint är Marcus Ehning. Vi pratade om det redan på Göteborg Horse Show om hur stilla han är i sin ridning hela banan runt. Han är en av mina största förebilder och jag ska absolut sträva efter att också kunna rida så väl. Han stör inte hästen på något sätt genom stora och hastiga rörelser utan följer bara med lätt och gör supersmå regleringar för att ändra lite i tempo. Otroligt duktig!
 
Här är hans rundor i GHS i år, där det räckte till en välförtjänt förstaplats!
 
 
Jag tycker också att Rolf-Göran Bengtsson rider väldigt mjukt och fint men han är inte riktigt lika stilla som Ehning. Men han är en väldigt duktig ryttare som förtjänar sina framgångar. Gillar att se så fin ridning!
 
/ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback