Mål med Bull

2012-08-10 @ 12:31:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Detta önskeinlägg var det Wilma som önskade!
 
Jag gillar egentligen inte att dela med mig av mina mål till andra och undviker gärna att göra det. Det finns en studie på att om man håller sina mål inom sig så är chansen större att man klarar dem vilket jag tror stenhårt på. Men för er skull kan jag berätta några av dem!
 
- Ett ganska självklart mål är att kunna rida Bull i en stadig form. Både han och jag behöver träna mycket för att detta ska kunna gå, han måste ge efter och "våga" släppa efter och jag måste lära mig att rida honom. Han är olika från dag till dag och det måste man anpassa sig efter och dessutom är han mycket häst att rida.
 
- Inom hoppningen ska vi tävla en LB-bana med en bra känsla. Spelar ingen roll om det blir ett stopp eller en bom ner men känslan ska vara bra. Han ska lyssna på mig och vi ska få bra språng, då är jag nöjd. Vi är anmälda till en pay and jump nästa vecka där vi ska hoppa LC och LB så hoppas på en bra känsla redan då. Annars fortsätter vi bara nöta den höjden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback