Hoppning på Boy

2012-08-31 @ 21:57:45 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Fick Boy i hoppspecialen idag och tyckte det skulle bli riktigt roligt. På framridningen hade jag lite svårt att få fram honom till handen då han gärna knäcker av och lämnar bakbenen släpandes men tillslut tror jag det blev hyffsat iallafall. Det var mycket att rida fram med benen då han inte var speciellt alert så fick kämpa på bra men är ändå nöjd med framridningen, har ju faktiskt bara ridit honom en gång innan.
 
Själva hoppningen gick lite sisådär. Han gick inte riktigt fram för skänkeln och jag hade svårt att reglera honom innan hindret. Hade velat ha honom i lite mer engagerad galopp utan att bli lång men det var svårt då jag inte riktigt hade orken att rida ihop honom ordentligt. Även om själva hoppningen inte gick jättebra så var det roligt, han är rolig att rida Boy! :)
 
Hanna & Boy! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag rider på jfk och ska antagligen rida Boy idag :)

2012-09-01 @ 09:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback