Hoppning - bana med kombination

2012-08-16 @ 13:14:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Utvärdering från gårdagens hoppning!
 
Började testa lite hur det gick med dressyren i början av passet eftersom det gått så förbannat dåligt (ursäkta ordvalet men det är ju sant) de senaste gångerna jag ridit, men det ville sig inte då heller. Struntade helt i det efter ett tag och började trava över lite bommar istället. Det gick super efter ett par gånger och nöjde mig när jag kände att han lyssnade både innan och efter bommarna. Hoppade fram lite på två räcken som en åtta och testade även avståndet i kombinationen (nej nej jag gillar inte alls att hoppa kombination, det är inte alls därför vi gör det så ofta host host). Sedan la vi upp banan på ca 70 kanske och hoppade igenom den lite lugnt.
 
Som jag sa igår så förbjöd Frida mig att kolla på höjden så sedan höjde hon lite allt eftersom och vi hoppade den kanske fem gånger till. Gick hur bra som helst med lite hjälp av Frida; "Det där såg snyggt ut", "Tänk på avståndet", "Hallå vad gör du nu?" osv. Superbra, haha! Skuttade runt banan på 1m och sedan upp till ca. 1,10 och hade ett bra flyt och en bra känsla, är väääldigt nöjd! :)
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Älskar schabraket och bilden!:D

2012-08-16 @ 14:07:23
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback