Zlatan

2012-04-27 @ 21:29:54 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Som jag gissade fick jag Zlatan på hoppträningen ikväll. Var lite svårt att anpassa sig i början då han bara välte innåt och inte ville lyda mina skänklar. Fick inte till skänkelvikningarna ordentligt då han slingrade sig och höll på, så framridningen gick inget vidare.

Själva hoppningen gick galant och han hoppade superbra. Var pigg och glad, tyckte det var roligt och bjöd fint på hindren. Försökte smita ut med högerbogen lite men lyssnade bra när jag tillrättavisade honom! När jag skulle trava av var det där att han välte in, tillbaka. Han har fått gå med mycket nybörjare länge nu så har inte blivit igenomriden ordentligt. Var svårt att få honom att lyssna men han släppte lite då och då. Nöjd för att vara första gången på åratal, och hoppningen gick riktigt bra!


Här är en gammal film när jag tävlade Zlatan lite spontant. Det var 80 cm på en klubbhoppning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback