Fler svar

2012-04-10 @ 11:21:26 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vilken häst är den svåraste du har ridit (privathäst/lektionshäst) och vilken är den "lättaste"?
Väldigt svår fråga faktiskt då jag har ridit på så himla mycket olika hästar att jag inte ens kommer ihåg alla. Och hur svårt/lätt det är att rida en häst beror helt på hur man rider och hur ridningen passar just den hästen. Jag tycker att Sanni och Flechen är väldigt enkla att rida för min ridning passar dem så pass bra medans andra (oftast foilk med för hård hand) inte kan rida dem alls lika lätt då de inte trivs med det ridsättet.

Den svåraste hästen jag ridit vet jag faktiskt inte vem det var, kommer jag på något så ger jag er det svaret senare!

Vilka hästar är bra att hoppa med? förutom dom du brukar rida?
Jag antar att du menar ridskolehästar? Jag brukar inte hoppa så många andra än Sanni och Boy men jag vet ju att alla kan om de bara vill. De som jag brukar se hoppas och som nästan alltid är med i hoppspecialen är Kuhs, Stampe, Danny, Dotcom, Aspe. Men alla på ridskolan kan hoppa och är bra på det om man hjälper dem :)

Hur är en "svår häst" enligt dig?
En häst som inte söker stöd och själv är ovillig till arbete. Så fort en häst går med på att ta ett stöd på bettet blir allt väldigt mycekt enklare. En häst som inte vill ta ett stöd eller inte vill ta ett jämnt stöd tycker jag är svårast att rida. 

Hur skulle din drömhäst vara om du fick mixa ihop både utseende och egenskaper/personlighet som du ville?
Utseende spelar ingen större roll faktiskt lika så kön. Men min drömhäst är en korrekt bygd häst med utstrålning och charm. Den ska vara lugn och snäll i hanteringen men gärna ha lite gas i baken när man rider. En 100% ärlig häst som alltid gör allt för min ryttare och ställer upp i alla lägen. En häst med ett hjärta av guld som gillar mig lika mycket som jag gillar den. Det hade varit drömmen för mig, resten spelar inte så stor roll!


Vilka är dina bästa vänner?
Har väl inte direkt en bästis som man hade när man var liten men har en hel del vänner som jag litar till 100% på, några utav dem är Rebecca Johansson, Sanna, Angelica och Frida. Dem vet jag att jag alltid kan lita på!

Vilka är dina förebilder?
Jag har en hel del förebilder, både folk som jag ser upp till i min omgivning samt elit ryttare. Några av dem är Erica Lantz, Angelica Flyckt, Sanna Wettebring, Rolf-Göran Bengtsson, Angelica Augustsson och många fler!

Hur skulle du beskriva dig själv? Dina tre bästa egenskaper?
Positiv, glad, envis som få!

Dina tre sämre egenskaper?
Dåligt självförtroende, lat, envis får hamna även här då det verkligen är på gott och ont!

Hur tror du att folk du möter uppfattar dig?
Förhoppningsvis som den person jag är, en glad och possitiv tjej som brinner för det jag gör och alltid gör mitt bästa och bryr mig mycket om mina vänner!

Har du inga bilder från när du var liten/yngre och red/var i stallet du kan visa här på bloggen? :D

Någon bild ska jag väl kunna rota fram..




Kommentarer
Postat av: Emma

Du har aldrig ridit costa va? Ett ganska bra svar på svår häst ;) Emelie Clifford också blir nog mina svar ;)

2012-04-10 @ 12:02:50
URL: http://xoffbeat.blogg.se/
Postat av: Anna :P

Söt du var när du var liten ;)

2012-04-10 @ 17:12:02
URL: http://aphotodream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback