Träningsupplägg Flechen

2012-04-02 @ 13:01:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Har faktiskt tänkt att börja bli lite seriös med Fleches träningsupplägg framöver för att verkligen få ut det mesta av varje pass. Någonting jag tycker är väldigt viktigt dock är att hästen får en bra variation, blandade övningar och olika underlag att gå på. Jag kan lika väl rida dressyr ute i skogen och rida skänkelvikningar och liknande där ute istället för på banan om Flechen gått där mycket innan. Därför har jag tänkt att försöka följa detta schema så gott som det går från vecka till vecka:

3 dagar i skogen, 1 dag hoppning, 1 dag markarbete med bommar, 1 dag seriöst trimm på banan och en dag vila.

Tror detta kan hålla rätt bra faktiskt och det blir bra och varierad träning för Flechen. Någon vecka kanske vi väljer att hoppa stockar istället för på banan och ibland kanske det är en träning inplannerad. När det är tävling blir det såklart annorlunda men så är det ju!


Allt för att min prins ska ha det så bra som möjligt♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback