Svenskatal

2012-04-12 @ 16:45:38 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Om exakt en vecka ska jag ha mitt nationella svenska, muntliga som alltså går ut på att man ska hålla ett tal på 4-5 minuter. Temat i år är relationer vilket är ett väldigt brett ämne, och jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska ta för något. Funderar på något i stil med fördommar men är också lite inriktad på förebilder. Båda dessa ämnen går att blanda in ridsporten i, vilket kan göra det lättare för mig att tala och göra mig mer motiverad.

För jag tror ni vet hur mycket fördommar det finns inom ridsporten. Alla ska tycka och tänka massa om andra, deras ridning och deras hästar istället för att koncentrera sig på sig själv och sin utveckling. Avundsjuka ligger ju djupt inpackat i det där, och det är nog ett ämne där jag skulle få ganska mycket att prata om.

Förebilder är också en viktig sak inom ridsporten, och som jag sagt innan så är det viktigt att inspireras av andra istället för att bli avundsjuk. Jag hade kunnat blanda ihop dessa två ämnen men jag tror att talet hade blivit alldeles för långt då, och man får inte överskrida tidsgränsen. Vi får se hur det blir helt enkelt, men när jag är klar med det så kan jag dela med mig av lite delar till er, med de viktigaste åsikterna!


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: Det finns bilder på alla schabraken här:

Det är nummer 7, 11, 12, 15, 24, 28, 35 och 44

http://carlssonpataket.se/?s=mina+k%C3%A4ra+schabrak



:)

2012-04-12 @ 17:35:38
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Fanny & Filippa -hästblogg

Fin bild ♥

2012-04-12 @ 18:28:12
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback