Knasponny

2012-04-25 @ 21:15:25 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Sune tyckte det var både otroligt läskigt och lite roligt att få bli riden idag. När jag kom ner till ridhuset kunde jag inte sitta upp på en kvart för han var mer i luften än på marken. Det var knökafullt och total kaos i ridhuset och han var livrädd för varenda häst som kom i närheten av honom. Och när han inte hoppade runt och fjollade sig så frös han fast i marken och vägrade röra på sig. Sune i ett nötskal!

Satt iallafall upp efter en stund när det var färre personer i ridhuset och han hade slappnat av lite. Gick bra sedan och han slappnade av ibland iallafall. Skuttade iväg några gånger bland annat när det galopperade förbi en häst (Sune i ett nötskal igen) eller när en häst slog i en bom i andra sidan ridhuset. Han kommer ha lite överskottsenergi ett tag tror jag, men men tur att han är söt! ;)

Skruttponnyn som blir rädd för andra hästar nu, även om han klarar av att tävla lokal hoppning i vanliga fall.. Haha, han har inte alla "hästar i stallet", hahaha! Ursäkta min torra humor!


Kommentarer
Postat av: Stallbruttan

Hehe, de är för söta! ;D Här är det snarare hästar som blir rädda när de är själva! O.o

2012-04-26 @ 10:22:23
URL: http://stallbruttans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback