Fler svar

2012-04-04 @ 08:43:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vilken färg gillar du bäst på träns och sadlar m.m.
Det beror helt och håller på till villken häst jag ska anpassa utrustningen, Flechen har endast mörkbrun utrustning då det är det han passar bäst i medans både Sanni och Boy är snyggast i svart. Men antingen svart eller mörkbrunt tycker jag!

Berätta om din värsta avramling
Jag har faktiskt inte varit med om speciellt många hemska avramlingar än så länge, peppar peppar! Men jag har lyckats skada mig ett par gånger rätt rejält men inget jätte alvarligt. Sanni har kastat av mig två gånger en gång rakt in i väggen så jag skadade ryggen en del och en gång i skogen då jag landade på en rot och bröt/fick spricka i lillfingret.
Men värst är nog faktiskt min första avramling på Flechen. Det var på vår tävlingsdebut, en klubbhoppning på 80cm och han hoppade mig ur sadeln något sjukt då han hoppade av ca 4m innan hindret och landade ca 3 meter bakom... Som ni förstår var det ett jätte språng och jag hade inte en chans att sitta kvar då han stack åt vänster i landningen. Jag slog mig blå på nästintill hela kroppen och kunde inte gå normalt eller rida nån vecka men skadade mig inte alvarligt som tur var!


Ett klassiskt Felchenhopp som jag inte tyckte kändes jätte stort när jag red...

Vad har du planerat att göra i framtiden?
Jag ska först och främst gå ut skolan och efter det vill jag åka iväg och jobba någonstans med hästar ett tag för att se hur det är att verkligen jobba i hästbranschen. Sen går jag antagligen tillbaka till skolan och studerar på högskolan för att vidarutbilda mig, till vad vet jag dock inte än. Det är mycket jag vill göra och främst av allt skulle jag vilja leva med hästarna och livnära mig på dem men tyvärr är det väldigt svårt. Vi får se hur det blir helt enkelt!

Har du sett en död häst nån gång?
Jag tyvärr har jag det och det är ingenting jag önskar att någon annan behöver vara med om.

Hur gammal var du när du satte upp på en häst för första gången och vad var det för häst? Var det en ridskolehäst, isåfall vilken?
Det var på Kolmården när jag var ca 3 år. Har ingen aning om vad de är för häst eller någontin. Sedan red jag inte på ganska många år men när jag var ca 6 år red jag på en bekants häst och var sedan fast, efter det började jag på ridskola.

Vad tycker du att du är bäst på inom din ridning?
Jag har väldigt svårt att se possitiva saker om mig själv då jag har väldigt dåligt självförtroende. Men jag antar att jag är bra på att anpassa min ridning efter olika hästar. Jag har förmågan att känna av hästen jag sitter på och få det att funka med en hel del olika individer. Det är någonting jag jag tycker är bra och viktigt med min ridning. Jag försöker även alltid ha en mjuk och fin hand för att störa hästen så lite som möjligt i munnen.

Vad är det högsta du har hoppat och med vilken häst?
Runt 1.30 på en häst på min förra praktikplats. Flechen har jag hoppat ca 1.15 med och Boy har skuttat över 1.05 en gång när jag visade honom för eventuella köpare för länge sedan.

Vill du bli en dressyrryttare eller en hoppryttare om du får välja
Hoppryttare såklart! Det är det jag brinner för och verkligen vill satsa på!

Vilken är den segaste hästen du har ridit på och vilken är den piggaste?
Jag har ridit väldigt många hästar i mina dagar så kan inte komma ihåg precis alla.. Jag kan faktiskt inte svara på detta då jag intehar en aning om vilka det kan tänkas vara.

Vad skulle du gjort i ditt liv om du inte upptäckt hästvärlden?
Jag vet faktiskt inte.. Hästarna är mitt liv nu och de tar upp hela mina dagar samt min skoltid. Utan dem vet jag faktiskt inte vart jag hade hamnat idag, men jag vet att jag hittade hem när jag hittade hästvärlden♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback