Få en bättre blogg #5

2012-04-15 @ 20:14:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Detta är sista delen av min lilla följetong, hoppas ni har uppskattat den! Här kan ni hitta de andra delarna: Del 1, del 2, del 3 och del 4. Enjoy!


Tips nummer 5
Stava någorlunda rätt! Självklart kan man göra slarvfel eller något ord man kanske inte vet om, men felstavningar i var och varannat ord blir bara irriterande. Såfort du är osäker så sök på google för att se om det är rätt. Det gör jag ALLTID när det är ett ord som jag är osäker på och skriver man då in på det sätt som man tror att det stavas så ser man om det är rätt eller om det står ett förslag på det rättstavade ordet, supersmidigt.

Så nu kan ni sluta skriva ända istället för enda (vilket kan bli väääldigt fel i en text, haha) och träningsvärk istället för träningsverk (du använder värk när det gör ont och verk när det är ett ställe till exempel ett kärnkraftverk). Sedan kan det slinka med ett slarvfel här och var, självklart!


Kommentarer
Postat av: Josefine

SV; Jag har typ slutat skriva på bloggen när jag ska plugga för jag gör det aldriiig, haha! Men idag sååå :D

2012-04-15 @ 21:38:28
URL: http://fantasias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback