Få en bättre blogg #2

2012-04-10 @ 16:07:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Tips nummer 2
Överrös inte bloggen med 20 inlägg om dagen! Ja man ska blogga mycket för att bloggen ska bli bra, men då betyder det att mycket = lagom mängd. 10 inlägg om dagen MAX och minst 3 beroende på hur mycket du kan och hinner med. Det är mycket smidigare för oss som är 2 då vi kan skriva mellan 2 och 5 inlägg var om dagen och ändå få ihop en bra mängd. En blogg med för många inlägg blir tråkigt då man inte alltid hinner med att läsa alla inläggen och då hänger man inte med i bloggen.

Lagom är alltid bäst och det är omöjligt (och speciellt onödigt) att skriva 20 bra inlägg om dagen. Lugna ner er, sprid ut de över dagarna så kommer din blogg bli prima!


Kommentarer
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Jag tycker att 5-7 inlägg per dag också är för mycket, beroende på längd på text osv. Eftersom jag läser så många bloggar varje dag, och vill verkligen läsa bloggarna - vill jag hellre att varje blogg skriver fåtal (2-4) inlägg per dag som är välskrivna med bra innehåll och fina bilder. Stalltjej.se skriver 6-7 välskrivna inlägg varje dag, det är jättebra, men tyvärr har man inte tiden att läsa alla inläggen utan att det går utöver ens skolarbeten eller sociala umgänge. Tyvärr. Nej, jag vill ha ett fåtal bra skrivna inlägg. Less is more! :)

2012-04-11 @ 15:56:11
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback