Super glad ponny!

2011-09-13 @ 18:27:02 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Var i stallet med skolan idag och vi hade hoppning. Eftersom v har skolstallet på ridskolan där jag annars brukar vara så står ju Sanni där. Eftersom hon inte gick så bra i lördags och ska hoppa igen på söndag så tyckte både jag och min ridlärare att det var bäst att jag hoppade henne idag också för att hon ska få tillbaka självförtroendet och hoppa fint igen. Hoppade inte mycket men lite lagom, bland annat så hoppade vi en 5 och en halva och några snett igenom med både lång och kort anridning.

Sanni taggade till som sjutton, har inte sett henne så glad och taggad någonsin tror jag. För en gångs skull omvandlade hon sin glädje och energi till något positivt och använde det till att jobba och fokusera på uppgiften istället för att bocka och krångla. Hon hoppade väldigt fint idag och det känns som om hopptekniken blir bättre. Idag hoppade hon riktigt fint med ryggen och hade spetsade öron hela tiden. Hon tog allting kanon bra och lyssnade fint på mig. Hon blev något het ibland och körde upp huvudet och stack lite, men när jag satte mig ner och lugn gjorde en halvhalt lyssnade hon fint och samlade sig igen.
Duktiga lilla ponnyn :D

Det var så underbart att hon var så glad! Hade glömt den känslan, sitta på min underbara ponny skrutt när hon vill och verkligen sprudlar av glädje♥


Gammal klubbhoppningsbild, här är ju inte tekniken den bästa precis xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback