Sune, Kuhs och Skrållan

2011-09-15 @ 22:31:10 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom det kommit in så många frågor om de hästar vi rider så ger jag er en kort presentation om "mina".

Sune:
Sune är en ridskoleponny född 1998. Jag har ridit honom ganska mycket de senaste åren och till en början var han hopprädd och faktiskt rätt fjantig när det gällde det mesta. Han var rädd bara man skulle skritta först runt stallet.. Han har blivit mycket bättre på senare år och nu tävlar jag klubbhoppningar med goda resultat och vi har varit med i en lokal på hemmaplan där vi kom 4:a, precis utanför placering.
Han är min absoluta älsklings ponny och det är svårt att beskriva vad han betyder för mig! ♥

Kuhs:
Kuhs är född 1997 och är den ponny jag tävlat lokal på sedan jag började tävla lokal. Han är en superfin och snäll ponny som hoppar bra och för det mesta är ganska fin i dressyren också. Han har dock varit lite fjantig när vi tävlat ute och vi har bara fått en felfri runda av 6. Hemma går han som en klocka och vi har fått en placering, en fjärdeplats!
Vi får se hur mycket mer tävlat det blir på Kuhs nu när Sune börjar gå bra, men lite till hoppas jag på! :)

Skrållan:
Skrållan är supersöt en liten svart B-ponny som jag har ridit i några år nu. När jag började rida henne red jag aldrig ut eftersom hon var mycket busig ute utan jag red enbart inne i ridhuset och hoppade mycket. Jag hade med henne i hoppspecialen ganska mycket och hon har verkligen hoppglädjen i sig, som gammal tävlingsponny. Jag tävlade några klubbhoppningar innan jag blev för gammal för att tävla henne. Numera rider jag enbart ut, eftersom ägaren inte är så gammal och inte klarar av henne ute i skogen. Hon är faktiskt en riktigt skogsmulleponny nu när hon börjar komma upp i åren men fortfarande ganska stark och busig.

Om ni vill veta ännu mer så klicka på bilderna med mig och dessa ponnyer i menyn! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback