Skydd eller lindor?

2011-09-07 @ 08:48:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vilket är egentligen bäst att använda på sin häst? Själv rider jag oftast med skydd men det är faktiskt bara för att jag är för lat för att linda varje gång jag ska rida. Vid uteritt är lindor rent opraktiskt då det är lättare med skydd om de blir leriga eller äckliga, ett par skydd är då smidigare att bara skölja av. Men när jag rider på banan tror jag att det egentligen är bättre att rida med lindade ben då de ger ett stöd till hästen. Skydden har inte alls den effekten då de mer skyddar om hästen skulle råka stycka sig själv på insidan av benen.

Jag ska faktiskt börja bli bättre på att linda benen på Flechen när jag ska trimma på banan. Däremot kommer jag fortfarande använda skydd när jag rider ut och hoppar då det passr bättre till det enligt mig.

Vad tycker ni? Använder ni skydd eller lindor på era hästar?






Kommentarer
Postat av: linnea

Jag lindar så ofta jag orkar, dels för att det är ett bra skydd men också för att det är så snyggt haha ;)

Annars har jag senskydd och boots. :)

2011-09-07 @ 15:55:13
URL: http://uppsalaryttaren.blogg.se/
Postat av: julia

har du paddar undr när du rider ?

2011-09-07 @ 16:07:47
Postat av: Lisa.B

Lindor. Ser snyggare och proffsigare ut enligt mig ;)

Men använder mest skydd..hehe men endå xd



2011-09-07 @ 17:08:46
URL: http://ponnybock.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Han är en riktigt surgurka ibland min lilla häst

;-)



Den äldre (surgurkan) lindar jag gärna nu när han blivit lite äldre både för bättre stöd och ökad värme.Den andra har oftast benskydd och lindor bara i bland.=)

mvh/Q

2011-09-07 @ 22:11:51
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: ida

Rider utan då han inte behöver det, men visst lindar jag ibland för att han ska vänja sig, men det är inte vackert på hans ben, för mycket hovskägg xD

2011-09-08 @ 15:58:04
URL: http://seemeeshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback