Praktik Dag 2

2011-09-06 @ 20:42:01 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Började dagen med de valiga stallsysslorna. Efter frukosten skulle Erica ha hoppträning för en tjej som även har jobbat som ridlärare på jfk innan, nämnligen Ellen. Erica tyckte inte att jag bara skulle titta på så jag fick hämta Bonyr som jag red igår och vara med och hoppa lite på henne! Till en början gick det inte jätte bra då jag inte red ordentligt utan slarvade en del.. Men när jag väl började rida gick det mycket bättre! Erica hjälpte mig jätte bra och sista rundan blev jag riktigt nöjd med. Har ju faktiskt aldrig hoppat med henne innan :) Duktiga Bonnie skötte sig kanon och tyckte det var jätte kul! Vi hoppade en liten teknikbana på ca 1 meter och hon tog det hur bra som helst :)


Erica och Bornyr, bild från deras hemsida :)

Sedan var de lite fler hästar som skulle ridas så jag fick ta Ruben och Erica tag Lexi. Hade aldrig ridit Ruben inne innan utan bara ute  skogen. Men han var jätte trevlig och väldigt fin att rida. Efter ca en halvtimme bytte jag och Erica och jag red då Lexi en stund. DEN hästen är verkligen så häftig! Hon är 6 år och så himla härlig. Innan hon kom till Erica var hon inte jätte mycket hanterad men nu är hon hur cool som helst och super fin! Hoppar nu 1.20 banor och är jätte duktig :)

Sedan longerade jag även Viran en sväng. Efter det var de putsning som gällde :P Det blir en hel del grejjer som ska putsas när alla har ridits.
Putsar ni efter varje gång ni ridit?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp, den skulle inte va helt fel att få gratis lixom.

Ger du Nicke lite extra hö på lunchen imorgon?

2011-09-06 @ 21:05:28
Postat av: Anna - unghästutbildning

Hej Hanna!



Nix, men är sjukt sugen att göra det :) Tycker remont är så fult och denna har ju i princip samma uppgift (förutom att den inte kniper igen matluckan)

2011-09-06 @ 21:06:51
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte kul å se så fina travare :) Tack för kommentaren på min blogg. Så man får se att nån läser den :P

Tycker att din polle ser jätte fin ut. Har dock inte kunnat kolla igenom bloggen så noga :P

Men kan du inte göra ett inlägg om pollen? Berätta vad det är för häst och vad du gör med din häst och vilken nivå ni ligger på just nu? ;) Skulle vara kul, så kan jag få en liten "sammanfattning" :P



// Amanda & ridtravaren Passion Pellini

2011-09-06 @ 22:22:06
Postat av: Lamia - Hästblogg

Fin bild på dom! Vad är det för höjd? :)

2011-09-07 @ 00:07:54
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ursäkta mig att jag kommenterar, men jag måste verkligen påpeka det här med Lexi Dio. Lexi var mycket hanterad innan hon kom till Erica. Känner ägarna (Irani Blomgren)och dom har ridit och haft hand om henne MYCKET. Detta vet jag därför att jag har följt Lexis utveckling sedan hon var föl. Singoalla som är hennes mor är avel sto och samma period som Lexi föddes så föddes även ett hingst föl som hette Paxi Sylo. Dom gick tillsammans som föl och växte upp tillsammans. (Onödig fakta, men det är bara för att bevisa att jag känner dom..)

Ville inte verka sur eller så, men det är bra om du skiver sanningen. :) För övrigt så gillar jag eran blogg. :)

2011-09-20 @ 14:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback