Hoppträning

2011-09-29 @ 20:51:31 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Träningen för Anna idag gick faktiskt riktigt bra! Flechen var till en början lite loj o framridningen men med Annas hjälp blev han faktiskt riktigt fin och det kändes kanon! När vi hade börjat hoppa fram taggade han igång riktigt rejält och tyckte det var kanon kul. Skönt att han äntligen taggade igång lite eftersom han varit lite slö ett tag, men inte längre! Han var lite smått vild och sprang på rätt bra. Men anna förklarade så himla bra och hade kanon bra tips så det funkade bra ändå. Han hoppade fint när han lyssnade på mig och inte sprang iväg innan hindret. Men när jag hade honom väl framme samtidigt som jag höll ihop honom så hoppade han kanon! Hoppade inte så mycket eftersom han ska tävla i övermorgon men vi hoppade en kombination med ett galoppsprång imellan och en oxer och ett räcke. Gjorde det till en mini bana och när jag red ordentligt löste det dig kanon bra. Det ända är att jag inte får bli passiv i min ridning utan verkligen rida hela tiden! Avslutade att hoppa en gång på en meter och där blev det lite jobbigt i kombinationen men när vi tog om den gick även det fint.

Jätte nöjd med både Flechen och min ridning så det kommer garanterat att bli fler tränignar för Anna, både i hoppning och markarbete :D♥


Sanna och Flechen på den senaste tävlingen :)


Kommentarer
Postat av: julia

Roligt :)



Allt bra annars ?

2011-10-02 @ 19:00:49
URL: http://juliaajohanssonlind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback