Flechen igår

2011-09-28 @ 15:18:09 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Flechen fick gå på banan igår och gå lite markarbete. Han var lite loj i framridningen så jag valde att börja trava direkt innan jag jobbade honom i skritten. Han blev riktigt fin i traven efter att vi jobbat med en del skänkelvikningar i traven och sedan även i skritt. Då kände jag verkligen att han jobbade på bra med bakkärran och växte upp framför mig. I galoppen var han något loj och jag kom inte riktigt åt honom till en början så jag släppte stigbyglarna och då gick det bättre och han började jobba under sig bättre men där har vi fortfarande lite att jobba på! :) Men jag hade en riktigt bra känsla nästan hela ridturen vilket var väldigt skönt att känna att även markarbetet sitter som det ska! Imorgon blir det hoppträning för en jätte duktig tjej som heter Anna ska bli kanon kul! :D


Fin killen är i bra form nu :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback