Boys tävlings dag

2011-09-18 @ 20:33:15 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Som jag skrivit innan så skulle boy hoppa två klasser idag, LD och LC som var lagklassen. Första klassen var han lite loj och jag red inte helt bra vilket jag tar på mig. Han hoppade fint tills vi kom till ett plank som var andra hindret i en båge. Jag red riktigt slarvig väg och vi kom fel mot. Anlingen var han tvungen att hoppa av långt ifrån eller läga in ett halvt, men eftersom vi låg så illa så valde han istället att stanna. Det var helt mitt fel, jag skulle ridit en bättre väg och suttit tillbaka mer för att få honom framför mig. Men han hoppade andra gången och resten av banan gick i bara farten :)

Nästa klass var han lite dryg och gnäggade efter Sanni hela framridningen och var så sjukt jobbig! Konsentrerade sig inte speciellt mycket på varken mig eller hindren. Blev lite arg på honom när han kom in på banan och sparkade igång honom riktigt ordentligt. Han fortsatte dock hålla huvudet högt och gnäggade efter sanni så fort han kunde. Men detta var inte bara negativt. För eftersom han höll huvudet så högt så fick han mer tyngd på bakdelen vilket gjorde att han fick mcket bättre förutsättnignar att hoppa. Han var jätte pigg när vi kom in på banan och jag behövde bara sitta ner ordentligt och hålla ihop honom så att han inte blev lång och flack. Han hoppade Alla hinder helt super och nollade med den bästa rundan vi nånsin ridit ihop! Så himla fin var han och han hoppade som satan! Duktiga underbara skrutt ponnyn! ♥

Tyvärr var inte alla i laget felfria så det blev ingen omhoppning men laget slutade på en sjätte plats tror jag. Men det gör inget för mig för den känslan jag hade idag var underbar!♥

Tyvärr har jag inga bilder från dagen än så min kompis fotade med sin kamera och hon har inte skickat bilderna än men jag lovar att ni får dem så fort hon har skickat dem :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback