Trim på Sanni

2011-10-18 @ 21:45:51 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom det är teorivecka denna veckan så behöver lektionshästarna röra lite extra på sig för att få lite motion och även trimmas lite. Så för Sannis del så blev et lite trimm idag. Hon var väldigt mjuk och fin i traven, dock lite stelare i vänstersidan och hade lite problem att ställa igenom helt i den sidan. Men efter lite jobb på volten släppte det och i traven gav hon efter fint. I galoppen blev det dock lite jobbigare och det krävdes rätt mycket för att få henne att verkligen galoppera på samtidigt som hon skulle bära upp sig och ställa sig i bålen. Hon har lagt till den fina vanan att börja sudsa på stället så fort det blir jobbigt. För att slänga med huvudet och studsa är ju mycket lättare än att bara lyssna på mig och galoppera på framåt som en normal häst ;) När hon väl gick fram var hon iallafall jätte fin så jag är nöjd med henne. Resten av veckan blir det lite uteritter för att hon verkligen ska få galoppera på framåt och inte bromsa upp sig själv. Så länge vädret är bättre än idag så ska hon få komma ut både onsdag och torsdag om jag hinner!


Jag älskar verkligen dig gummman, det finns ingen bättre än du♥♥


Kommentarer
Postat av: D A H L È N

åh, vilken underbar rumpa på hästen! :)

2011-10-19 @ 00:41:20
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback