Sen kväll

2011-10-31 @ 22:20:41 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Blev en lång dag i stallet idag och en ganska sen kväll. När jag kom upp till stallet så upptäckte vi att Richmond inte mådde helt bra. Han åt inte, skrapade med framhovarna, tittade mot magen och var allmänt orolig, typiska kolik syndrom. Och stackatrs Angelica hade ju lektioner hela kvällen och kunde därför inte ta hand om honom så jag erbjöd mig att göra det. Han är ju inte alltid världens smidigaste att ha och göra med men idag var han inte sig själv. Han är inte longerad så mycket så i början tyckte han det var väldigt konstigt plus att vi var tvugna att vara i en hage då det var lektioner i det ända ridhus där vi får longera. Så han var lite stirrig och jobbig till en början. Tror jag longerade honom 4 eller 5 gånger med jämna mellanrum och så småning om så släppte det mer och mer och man såg i hans ögon att han mådde bättre.
Väldigt skönt att han blev bättre även om det tog sin tid :)


Fina fina Richie, snart blir det tävlings debut också :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback