Sanni i fredags

2011-10-30 @ 08:03:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Har fått önskemål om att skriva hur de gick när jag red i Fredags, har inte riktigt hunnit med att skriva om det förens nu men nu så kommer det iallafall.

Hade Sanni som vanligt men hon var inte som vanligt. Hon var avtrubbad och trött och hade inte alls den där lilla glimten i ögonen och glädjen som hon brukar ha.. Så till en början tog jag det väldigt lugnt med henne och lät henne ta det lite i sin egen takt och inse att jag inte var så jobbig som hon verkade tycka. Efter ett tag kändejag hur hela hästen slappnade av när hon kände att det var jag som red och inte någon som var stark i handen eller var i obalans. Hela hon släppte och det var som om hon suckade och äntligen kände sig som hemma igen. Hon skötte sig jätte bra efter det även om det märkt tydligt att hon börjat gå fler lektioner nu då hon lagt till sig med vissa olater som att vrida ut rumpan åt höger och inte ta galopp skänkeln direkt med det är ju så det blir med ridskole hästar..

Men jsa är nöjd med henne för hon slappnade av och njöt av att äntligen få gå avslappnat utan att någon störde henne. Fina underbara ponny skrutten :D♥


Gammal bild där hon inte är så fin i formen men jaja :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback