Förra helgens tävling

2011-10-11 @ 08:45:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Väldigt extremt försenat inlägg men bättre sent än aldrig!
Förr förra helgen var jag och Flechen iväg ioch tävlade. Vi trodde att det skulle vara utomhus på NTR men när sanna väl läste proppen visade det sig att vi egentilgen skulle vara på en arena som ligger i Tenhult och tävlingarna skulle vara inomhus i ett litet ridhus. Inte som vi trott men det fick gå ändå!

Första klassen var Flechen loj och jag red som en kråka rent ut sagt. Sedan hatar fleche att hoppa inomhus och han var inte alls taggad att tävla och det kombinerat med min usla ridning blev ingen bra kombo. Vi fick ett stop på första då han inte var helt framme och sedan ett pet vilket var helt mitt fel. Han var intehelt framme någon gång och enda språnget jag var nöjd med var sista hindret.

Till nästaklass bytte vi till ett vanligt tränsbett (red på pelhammet förra klassen då han brukar vara pigg och stark med mig.) Då fick jag honom att bjuda mycket bättre framåt och framhoppnignen kändes kanon om man jämför med första klassen. Dock fick vi ett stop på första igen, tror inte han såg hindret och tittade mycket på solen bakom hindret. Jag såg itne mycket med solen i ögonen iallafall så antar att han såg ungefär lika mycket :P Men sedan hoppade han resten av banan väldigt fint och med ett bra flyt så det är jag väldigt nöjd med!

Överlag så var väl dage sådär, min ridnign kunde vart bättre men annars så var det väl helt okej för att vara Fleches första inomhustävling med tanke på att han hatar att hoppa inomhus :P

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback